enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,2320
EURO
37,9467
ALTIN
2.928,59
BIST
9.012,87
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Açık
26°C
Bursa
26°C
Açık
Perşembe Açık
30°C
Cuma Az Bulutlu
31°C
Cumartesi Çok Bulutlu
28°C
Pazar Yağmurlu
22°C
CARGILL
CARGILL

3 milyardan fazla insan oyun oynuyor

3 milyardan fazla insan oyun oynuyor
A+
A-

Bilgisayar oyun endüstrisi 70 milyar dolar hacme ulaşacak

3 milyardan fazla insan oyun oynuyor

Dünya çapında yaklaşık 3,24 milyar insan oyun oynuyor. Bilgisayar sahiplerinin yüzde 48’i cihazı oyun oynama amacıyla kullanıyor. Asya’da oyun oynayan kişi sayısı 1,48 milyarken, Avrupa’da bu sayı 715 milyar.

Statista verilerine göre, 2021’de Asya’da yaklaşık 1,48 milyar kişi video oyun oynadı. Bu sayı Asya’yı dünyanın en büyük oyun pazarı haline getirdi. Avrupa, 715 milyona yakın oyun tutkunuyla ikinci sırada yer aldı. Araştırma, dünya genelinde toplam 3,24 milyar insanın oyun oynadığını gösteriyor.

Bilgisayarların yüzde 48’i oyun için kullanılıyor

Bilgisayar oyunları hem konsol pazarında hem de mobil oyun platformlarında artan rekabete rağmen en popüler video oyun biçimlerinden biri. Wepc’de yer alan 2021 oyun istatistikleri araştırmasına göre, bilgisayar oyun endüstrisinin 2023 yılına kadar 70 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bilgisayar sahiplerinin yüzde 48’inin cihazı video oyunları oynamak için kullandığı belirtiliyor.

Girişimcilere gider desteği

Oyun endüstrisinin son birkaç yılda karlılığını sürekli artıran bir gelir modeli geliştirdiğine dikkat çeken IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, “Ülkemiz özelinde oyun sektöründeki girişimci sayısı ve gelir artışının en önemli nedenlerinden biri, devlet destekleri. Mobil Uygulama ve Bilgisayar Oyunu Geliştirme Desteği, yazılım, maaş ve rapor giderleri konusunda girişimcileri destekliyor. Girişimcilerin devlet desteklerinden eksiksiz şekilde yararlanarak ve maliyetleri minimuma indirerek ekosistemdeki yerlerini almalarına katkı sağlıyoruz.” ifadelerini kullandı.